sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Chain of memories/ Tarinakääty


Chain of memories

In this neckless is buttons from grandma’s custom
and a missing olivet from fathers trousers.
It is a beautiful memory to remember
althougt I haven’t written it in my diary.

As a little girl I loved to sort out grandmothers button treasures. My own button treasures are collected from fleamarkets and old fabrics. After washing and sorting them out, I sew them with two cotton yarn and bind a knot between buttons. I wish my chain of memories will wake up your memories and using it you will add your own story in it.





Tarinakääty

Tarinakäätyyn on solmittu isoäidin puvun nappi
ja isältä hukkunut housun nappi.
Muistoja syntyy pienistä arkisista asioista
ja niitä pitäisi voida lukea päiväkirjoista.

Lajittelin jo pienenä tyttönä isoäidin nappiaarteita. Omat nappiaarteeni olen kerännyt kirpputoreilta ja tuttujen vanhoista vaatteista. Pesun ja lajittelun jälkeen olen ommellut tämän käädyn kahdella langalla ja sitonut solmun joka napin väliin. Lanka on joko puuvillalankaa tai farkkulankaa. Toivon tämän yksilöllisen korun herättävän sinussa muistoja ja käyttämällä sitä lisäät siihen uusia tarinoita.





Sägen i kedjan

Inne i kedjan finns mormors kappans knapp
och pappas borttappad byxknapp .
Det blir ett vackert minne i min dagbok
fast jag inte har hittat  alla ord från min ordbok.

Som liten flicka älskade jag att sortera mormors knappskatter. Mina egna knappskatterna är från loppisar och bekantarnas gamla kläder. Efter tvättning och sortering har jag sytt knapparna ihop med två bomull eller farkkugarn och knytit en knop mellan knapperna. Jag önskar den här unik kedjan väcker dina minnen och genom att använda kedjan får du nya sägen i den.




Posted by Picasa

1 kommentti:

Jokke kirjoitti...

Mikä mahtavan ihana nappipaljous ja kauniit sävyt.